Semnat,

Semnat,
Scufita Galbena

30 decembrie 2009

A fost odata...

______A fost odata, nu demult tare...o vacanta magnifica, cu zapada, gheata, sanie, motoare turate patinand sau spargand gheata formata in gropi, urcand pante impinse de o armata de oameni dornici sa ajute, apoi cu putin noroi inghetat pe unele drumuri, in alte zile dezghetat cat sa murdareasca masinile, sa indice pe care drum ai fost cu masina, caci si noroiul e de consistenta diferita de la un drum la altul, cu Dacii cazute in santul imens de langa sosea, dar din fericire scoase fara a exista victime, cu colindatori grabiti sa SPUNA colinda, caci au fost putini cei care au avut rabdare sa o "cante". Peste toate astea mancare traditionala (le-as enumera, dar nu vreau sa ii fac pe sotii grijuli cu mamici pofticioase sa mearga de urgenta la magazine, rude sau in alte parti de unde le-ar putea procura), miros de lemne, de brad si de zapada.
______Si pentru ca vacanta rustica sa fie implinita trebuie sa adaug si cititul la gura sobei (asta cand nu "stresam" lumea de pe mess). Anul acesta m-am bucurat de " NISTE RASPUNSURI " scrisa de Mihaela Radulescu. O carte pe care am lecturat-o cu placerea de a iesi din cotidianul cartilor de economie, politica, istorie, pedagogie si din acela al stirilor de la TV care intrec orice imaginatie a regizorilor si scenaristilor filmelor din toate timpurile.
______Printre fragmentele care (e 19 si 19-ma iubeste, dar nu-mi dau seama cine o fi ;) ) mi s-au parut cel putin foarte interesante sunt cele de mai jos. Aseara am descoperit la pagina 111 o trimitere la un site atat comic cat si ingrijorator, am trimis link-ul unor prieteni/prietene, si le-am spus sa viziteze site-ul ca ii face reclama Raduleasca in carte la pagina 111, daca nu ma cred, sa-si cumpere cartea sa se convinga...am spus-o sub forma de gluma, dar e adevarat.
Citez din carte:
@ Motto: "In viata nu ai decat o unica mare dragoste; toate cele care o preceda sunt amoruri de rodaj, iar toate cele care o urmeaza sunt amoruri de recuperare..." Frederic Beigbeder
Oare ea sustine ca nu a gasit-o inca si ca a trait doar "amoruri de rodaj"? Asa as face si eu in locul ei, ca doar n-o sa spuna ca astea-s de recuperare...asa nu i-ar da sansa lui Dani sa poata fi "unica mare dragoste". ;)
@ In "Mic tratat de dor" spune: "Dor dureros-cand ce astepti nu mai vine si stii bine asta, dar pastrezi dorul, caci nu ai mereu cu ce sa-l inlocuiesti"
Eu zic ca tot dureros ramane chiar daca ai cu ce sa-l inlocuiesti...doar daca nu se refera cumva la cei plecati dintre noi ...ca atunci se schimba putin perspectiva, desi uneori chiar daca persoana respectiva nu e plecata dintre noi, tot dor dureros e, ca si cum ar fi plecat, de dureros...
@ Pe parcursul lecturii, probabil aici voi mai introduce un citat.

Deci...citatul: "Ne blocam de mici in niste idei fixe si ne aliniem altora si mai gresite ca ale noastre, ca, nu-i asa, cine mai are timp astazi de analize profunde, de cunoastere mai pe-ndelete?"

_____Merita sa o cititi pentru ca e un alt fel de "Manual de stil" , e un manual-ghid de... stilul spiritului, la fel ca cealalta carte a ei "Despre lucrurile simple" pe care am citit-o acum un an jumate.

2 comentarii:

  1. Relaxanta retrospectiva 2009, iar cartea cu pricina pare a fi interesanta!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Banuiesc ca stii ca si Mihaela Radulescu e o leoaica. :)

    RăspundețiȘtergere